Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x
 

Pełny regulamin DPD na stronie www.dpd.com.pl

RZECZY WYŁĄCZONE Z USŁUG (DOTYCZY USŁUGI ZAGRANICZNEJ REALIZOWANEJ PRZEZ DPD)

1. DPD nie przyjmuje do przemieszczania i doręczenia Paczek zawierających:
a) rzeczy, których przemieszczanie jest zabronione na podstawie przepisów prawa lub umów, konwencji czy porozumień międzynarodowych, których stroną jest Polska,
b) rzeczy wyłączone z przewozu lotniczego na mocy obowiązujących przepisów prawa w przypadku przemieszczania kombinowanego lotniczo – drogowego,
c) gotówkę, znaki pieniężne, bony towarowe i inne dokumenty płatnicze, czeki, karty płatnicze i kredytowe, druki akcyzy, papiery wartościowe, metale i kamienie szlachetne oraz wyroby z nich, wyroby jubilerskie, dzieła sztuki i wyroby o wartości artystycznej, antyki, jak i inne rzeczy, których wartość wynika z ich wieku, rzadkości lub cech subiektywnych, przedmioty numizmatyczne i zbiory filatelistyczne, znaki legitymacyjne, w tym bilety, dowody rejestracyjne i związane z nimi naklejki,
d) dokumenty przetargowe, oferty handlowe, dokumenty księgowe,
e) telekomunikacyjne karty typu pre – paid oraz aktywacyjne i inne o podobnych funkcjach,
f) rzeczy przewożone na podstawie dokumentu odprawy celnej czasowej bądź na podstawie karnetu ATA
g) przedmioty, dla których wymagane jest oznakowanie znakami akcyzy,
h) rzeczy przewożone pod plombą celną,
i) żywe zwierzęta i rośliny,
j) towary wymagające temperatury kontrolowanej,
k) rzeczy łatwo psujące się lub środki spożywcze w rozumieniu Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
l) produkty lecznicze w rozumieniu ustawy Prawo farmaceutyczne, komponenty do produkcji produktów leczniczych, narkotyki oraz substancje psychotropowe i halucynogenne, z wyjątkiem wysyłanych w celach naukowo-badawczych przez instytucje do tego uprawnione na mocy odrębnych przepisów prawa, z zastrzeżeniem zgody DPD na wykonanie takiej Usługi,
m) rzeczy wymagające specjalistycznych badań fitosanitarnych,
n) materiały łatwopalne i wybuchowe, substancje żrące oraz inne towary wymienione w Konwencji ADR, chyba że umowa z Klientem stanowi odmiennie, broń i amunicję,
o) zwłoki i szczątki zwłok ludzkich,
p) organy ludzkie, płyny ustrojowe oraz produkty metabolizmu ludzkiego lubzwierzęcego,
q) rzeczy osobiste i mienie przesiedleńcze,
r) instrumenty muzyczne smyczkowe i szarpane,
s) rzeczy, których właściwości mogą stanowić zagrożenie dla ludzi bądź narażać inne Paczki na zniszczenie, uszkodzenie, zabrudzenie, itp.,
t) towary wymagające zachowania szczególnych warunków przy ich przemieszczaniu lub składowaniu (np. przewożenia w określonej pozycji np. poziomo, szkło, ceramika, części nadwozia samochodowego, inne towary delikatne).
2. DPD nie przyjmuje Paczek adresowanych na numery skrytek pocztowych oraz gdzie Miejsce Dostawy wskazuje na adres tymczasowy, w tym w szczególności do: hoteli, pensjonatów, domów studenckich, schronisk, ośrodków leczniczych i sanatoryjnych, na targi, wystawy i plaże.
3. DPD przysługuje uprawnienie do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym w razie nadania do przemieszczenia rzeczy wyłączonych ze świadczenia Usług lub jakichkolwiek innych, niewymienionych w pkt V ust. 1
Regulaminu, a stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia lub mienia jakichkolwiek podmiotów.

OBOWIĄZKI KLIENTA
1. Klient zobowiązuje się, zapewnia i gwarantuje, że:
a) Przesyłka została właściwie opisana w dokumencie PN i, że adres Odbiorcy i Nadawcy został w nim dokładnie, czytelnie wypełniony, a Paczki oklejone zostały właściwymi naklejkami adresowymi,
b) zamawiane Usługi dodatkowe zostały zaznaczone na dokumencie PN oraz na naklejce adresowej,
c) zwrotny dokument, objęty usługą dodatkową DocumentReturn–Service, został w sposób widoczny umieszczony na zewnątrz Paczki,
d) w żadnym przypadku wartość Paczki nie przekracza kwoty wskazanej w postanowieniach pkt III ust. 3 Regulaminu,
e) w przypadku zlecenia Usługi dodatkowej AddOnInsurance uzyskał od DPD na minimum 3 (trzy) dni przed nadaniem Paczki, potwierdzenie przyjęcia zlecenia wykonania Usługi dodatkowej AddOnInsurance,
f) na dokumencie PN w sposób prawidłowy zostały zaznaczone Przesyłki, dla których zamawiane są Usługi dodatkowe,
g) na Paczce i dokumencie PN podano numer telefonu Nadawcy i Odbiorcy, datę nadania i oznaczono odpowiednio 10.00–Service, 12.00–Service, Saturday–Service, Saturday 10:00–Service albo Saturday 12:00–Service (jeżeli dotyczy),
h) Paczka została właściwie opakowana w sposób zabezpieczający ją w trakcie realizacji Usługi przed utratą, ubytkiem lub uszkodzeniem, w szczególności opakowanie powinno być odpowiednio zamknięte i zabezpieczone (w postaci plomb, pieczęci lakowych, taśm samoprzylepnych lub nalepek itp.) w sposób uniemożliwiający dostęp do zawartości Paczki bez pozostawienia widocznych śladów, a także posiadać odpowiednie zabezpieczenie wewnętrzne uniemożliwiające przesuwanie się zawartości Paczki,
i) zawartości Paczki nie stanowią rzeczy wyłączone z Usług, wymienione w pkt V Regulaminu,
j) załączył do Przesyłki komplet dokumentów wymaganych do dokonania prawidłowej odprawy celnej zgodnie z przepisami oraz specyfikację towarów znajdujących się w Przesyłce przemieszczanej w sposób kombinowany lotniczo – drogowy,
k) dane dotyczące Paczek i Usług oraz Usług dodatkowych, wprowadzone do systemu komputerowego zintegrowanego z systemem DPD zostaną przekazane w formie elektronicznej do DPDP najpóźniej w dniu nadania Paczek,
l) gabaryty Paczki nie przekraczają dopuszczalnych gabarytów podanych w pkt II Regulaminu,
m) Paczka nadaje się do automatycznej obsługi przy przeładunku i sortowaniu.
2. Klient zwalnia DPD w pełnym zakresie od wszelkiej odpowiedzialności - to jest zarówno od odpowiedzialności wobec osób trzecich, jak i wobec Klienta - za wszelkie szkody wynikłe z zawinionego albo niezawinionego naruszenia przez Klienta obowiązków wskazanych w postanowieniach ust. 1. Klient odpowiada ponadto wobec DPD oraz osób trzecich za wszelkie szkody poniesione przez DPD oraz osoby trzecie wskutek zawinionego albo niezawinionego naruszenia przez Klienta obowiązków wskazanych w postanowieniach ust. 1. Klient zobowiązany jest naprawić wszelkie szkody poniesione przez DPD lub osoby trzecie w wyniku zawinionego albo niezawinionego naruszenia przez Klienta obowiązków wskazanych w postanowieniach ust. 1, jak również zwolnić DPD ze zobowiązań wobec osób trzecich, jeżeli ich powstanie było skutkiem naruszenia przez Klienta obowiązków wskazanych w ust. 1. Obowiązki wskazane w niniejszym ustępie obejmują także zobowiązanie Klienta do naprawienia szkody w postaci kar administracyjnych oraz innych o podobnych charakterze, jak i do poniesienia kosztów prowadzenia postępowań w ich przedmiocie.

Zobacz też naszą politykę prywatności

Kurier Polska | 75-132 Koszalin | Mieszka I-go 22B | woj. zachodniopomorskie | tel: 530 764 040